Úsporné cíle

Jak je to doopravdy s úsporami v TPCA?

Hned na začátek jasně deklarujeme, že odbory OÚP nemají nic proti úsporným opatřením, pokud jsou reálná a nejsou přehnaná nebo nesplnitelná. Každý rozumný člověk se snaží doma či v práci šetřit. Každý z nás šetří denně už jen svým chováním, nebo zlepšovacími návrhy. Nejde ale šetřit do nekonečna a nejde také šetřit jen dole ve výrobě. Na jednu stranu se bavíme o tom, že je zde nedostatek pracovní síly a na druhé straně o redukování procesů a s tím spojené propouštění zaměstnanců. Opravdu si myslíte, že je to důsledek toho, že lidi (odbory) chtějí slušnou mzdu za práci v nuceném tempu? Je to opravdu kvůli požadavkům odborů?

Ve skutečnosti se za těmi všemi úspornými cíli schovává něco jiného. Nadnárodní politika Toyoty a neschopnost zdejších manažerů bouchnout si v Bruselu do stolu a říct, že TPCA potřebuje více peněz. Chce to kus odvahy postavit se a říct si o peníze. Pokud firmu řídí lidé, které zajímá víc jejich roční bonus, těžko budou bojovat za mzdy pro lidi a vyjednávat tak lepší podmínky pro český závod.

„Vaříme z vody ?“

Pamatujete si na bývalého zaměstnance TPCA pana Matěje Matolína? Byl to tiskový mluvčí a také manažer náboru TPCA. Je velice zajímavé číst jeho osobní blog lovec-hlav.cz , po tom co už nepracuje v TPCA. Konkrétně poslední článek „Nedostatek lidí firmám pomůže„. V publikaci popisuje problematiku nedostatku pracovní síly, ale i odliv dividend do zahraničí a vzpomíná i na svoje působení v evropské centrále Toyoty v Bruselu.

Pan Matolín se zde rozepsal o tom, jak se v Bruselu, na evropské centrále Toyoty, řeší otázka financí a snižování nákladů. Mezi jednotlivé země bylo potřeba rozdělit úsporné cíle. Popisuje zde, že šéfové z Britské a Francouzské Toyoty si z úspor vzali jen symbolickou část a jasně řekli, že víc ze svého rozpočtu prostě nedají a hotovo. Poláci a Turci to museli dohnat nabízením ústupků a protislužbami, ale nakonec svůj rozpočet uchránili. Za to český management byl zcela neschopný! Z Bruselu si odnesl úsporné cíle za všechny ostatní závody v Evropě. A když český závod TPCA úspory splnil, tak centrálu jen utvrdil v tom, že příští rok nám Čechům naloží znova.

Je to věc nejen zaměstnanců, kteří to akceptují, ale také odborů, které neumí vymoct víc, a hlavně místních šéfů, kteří si neumí, anebo nechtějí, vybojovat na mateřském podniku slušné podmínky. Píše dál v článku na svém blogu pan Matolín, bývalý manažer TPCA.

Přidejte se k nám. Vy jste ODBORY!

 

Celý článek naleznete zde: http://lovec-hlav.cz/blog/nedostatek-lidi/


 

CzechJapaneseEnglishFrenchRussian