Příběh ze života

Příběh ze života v TPCA

Než se začtete do těchto řádků, musíme vám sdělit, že v tomto článku je vysvětlen jeden z důvodů, proč vlastně OÚP vznikly a za co bojují. Víme, že podobné praktiky jsou na denním pořádku v celé TPCA, ale jen zlomek se k nám dostane.

Náš příběh začíná již na podzim loňského roku, kdy na údržbě montáže v jedné nejmenované směně došlo k povýšení jednoho údržbáře, říkejme mu třeba Tonda. Každý, kdo v našem podniku pracuje, dobře ví, jak je zde těžké někoho povýšit. Systém povyšování je velice složitý a hlavně kritéria na povyšování se neustále mění a jsou přehnaně složitá. Na směnu údržby, stejně jako na ostatní oddělení v TPCA, je dán určitý balík peněz, se kterým GL (SV, Mng, GM) hospodaří a měl by s ním také vyjít. Tak tomu bylo i v námi zmiňované směně. Ovšem dříve, než mohl být Tonda povýšen, musel po určitý čas mít nadstandardní hodnocení, což znamená alespoň 2x hodnocení 4. S vyrovnaným rozpočtem, kdy by každému mělo náležet hodnocení za 3 a balík je na nule, se jen těžko dá někdo povýšit. Nicméně v námi zmiňované směně jsou ještě normální lidé (Franta, Pepa, Ota, atd.), kteří si dovedou dát pět a pět dohromady a vědí, že za nějaký čas budou také usilovat o povýšení, tak si navzájem vypomohou a nechají si dát nižší známku, jen aby kolegovi pomohli, no a Tonda až bude povýšen, tak jim to ihned to další hodnotící období vrátí. Protože když někoho krátíte na hodnocení, tak ho krátíte i na platu, to je logické. A tak se vše také stalo, v říjnu byl Tonda povýšen a hned v následujícím hodnotícím období si nechává dát nižší známku, jen aby svůj dluh Frantovi vrátil. Tady by náš příběh mohl končit, šťastný konec, věc se povedla a život jde dál.

Bohužel to tak není!

Do našeho příběhu se vkládá náš pan SV, kterému se hodnocení Franty nezdá a zcela bezdůvodně snižuje Frantovi známku ze 3,5 na 2,5! Proč??? Ano, pravomoci na to zajisté má, ale chceme znát i důvod. GL a TL žádají vysvětlení, ale pádný důvod nedostávají. Místo vysvětlení si odnesou jen hromadu lží, nesmyslů, polopravd a jsou znechuceni arogancí a intrikami, které pan SV na ně zkouší. Hodnotí se vždy za kvartál, ale pan SV vyčítá Frantovi věc, která se stala před několika lety a navíc jde o pomluvu, jelikož on se neštítí ničeho. Kde to jsem? GL se svými TL situaci nevzdávají a jdou si pro vysvětlení za panem Mng. Ten ovšem vůbec nereaguje, na mail se neuráčí ani odpovědět. Když se celá věc nedaří vysvětlit v rámci našeho oddělení, jde se k vyšší instanci. Předseda OÚP vysvětluje celou věc GM HR oddělení a ten mu přislibuje, že se celou věcí bude zaobírat. Když se ho pak po týdnu zeptá, kam se věci hnuly, přijde odpověď, že pověřil Mng údržby, aby dal celou věc s Frantou do pořádku. Ta odpověď dorazila již před dvěma týdny! Myslíte si, že se od té doby něco změnilo, někdo s někým jednal? Celý kruh se vlastně uzavřel a jak dál?

Nicméně, tohle ještě není vše. Je zde ještě malý záblesk čestného jednání a lidské sounáležitosti. Jelikož pan GL je rovný chlap a chce mít klid na duši a i ve své směně, tak vyplatí Frantu ze svých prostředků! Vyrovná mu ze svého všechny peníze, o které díky jednání pana SV přišel a ještě se mu za jednání svého zaměstnavatele omluví. Kdybych měl klobouk na hlavně, tak ho smekám. To je charakter, takový člověk zde ještě pracuje?

Tak nějak to chodí v TPCA! A my se divíme, proč nám lidé odcházejí, nikoho sem nemůžeme přijmout a nikdo zde nechce pracovat. Není vám takovéto jednání cizí, setkali jste se s něčím podobným? Nebojte se a přijďte za námi, řekněte nám i vy svůj příběh. Možná se vám zdá, když čtete tyto řádky, že lži a výmluvy mají větší váhu než pravda a fakta? Tak by to ale nemělo být, slušní lidé se ještě mezi námi najdou a za ty chceme také bojovat a udržet je zde. HR má asi po podepsání KS na 2 roky vystaráno, ale my jsme tu pro vás každý den.


 

CzechJapaneseEnglishFrenchRussian